Thursday, May 26, 2011

FPV: New round trip record flight from Roberto Montiel: 55/110 km !!!

Roberto Montiel (Spain) improved his recent record by 20 km !!!!! 55 / 110 km flight is just unreal. It took 5 hours to achieve this record. But what is absolutely awesome is that he used only 34 seconds of motor, which corresponds to only 350 mAh !

Roberto's setup is the following :

  • Model: Grafas Top Model CZ, 3 m. span. (14:1 glide ratio @ 50 km/h.)
  • Motor: AXI 2820/14
  • Prop: Aeronaut foldable 13x6,5
  • ESC: Jeti 44 adv.
  • Battery: Graupner LIPO 3S 5200 mah.
  • Aux. battery: Flightpower LIPO 3s 2500 mah.
  • FPV camera: Pixim DX 201
  • OSD: Range Video Gen 4 (with autopilot)
  • RC TX: Thomas Scherrer LRS (Standard whip antenna tx 0.5 W.)
  • RC RX: Thomas Scherrer LRS 12 ch. V 4 (two dipole antenna).Transmiter: Graupner MC24
  • Video TX: BEV 1.3 Ghz. 1.5 W. (3 db. whip).
  • Video RX: BEV 1.3 Ghz. (14 db patch antenna).
  • Logger: SM Modellbau GPS Logger.



Here is the video of this great accomplishment:





Soaring is opening the door to long distance flight since transmission max range is not reached.

I bet Roberto will improve the record again in the coming weeks !

Congratulations Roberto !

5 comments:

  1. Bonjour à tous,
    C'est surement un vol super et enrichissant, mais pour rappel, il existe des règles de vol en aéromodélisme. Voir http://www.ffam.asso.fr/ct_arrete_decembre_2009_reponses.htm#5 .
    Avec ce type de vol, et suivant les altitudes atteintes, on se situe dans le domaine de l'aviation civile et militaire.
    Qui sera le premier a provoquer un incident aérien ? (je ne parle pas encore d'accident)

    Think safety first................

    ReplyDelete
  2. Il faudrait penser à interdire l'espace aérien aux oiseaux ...

    ReplyDelete
  3. Bonjour ,il vol surement en Espagne alors la ffam il s'en balance .

    ReplyDelete
  4. Félicitations pour cet exploit technique.

    ReplyDelete
  5. Bien entendu cela fait rêver et c'est magnifique.... Mais j'avoue que ma 1ère pensée est de craindre un durcissement des lois. A voler au niveau des voitures ou celui des liner, nous sortons de notre cadre de vol et quand le législateur interviendra ce ne sera pas avec intelligence. D'autant que nous, nous voyons cela avec nos yeux pacifiques d'esthètes, si vous voyez ce que je veux dire...

    ReplyDelete